طرز تهيه خمير پيتزاي خانگي

آموزش آشپزي با بهترين دستور تهيه انواع غذاهاي ايراني

طرز تهيه خمير پيتزاي خانگي

۷ بازديد

خمير پيتزا يكي از اجزاي خيلي مهم در پخت پيتزاس. اگه خميري كه تهيه ميكنيد نتيجه دلخواهتون رو بده و ترد و خوشمزه باشه و بافت مناسبي هم داشته باشه به جذابيت ظاهري و مهم تر از اون به طعم پيتزاي شما كمك خيلي زيادي ميكنه. در اين مطلب آموزش تهيه يك خمير پيتزاي عالي رو ميذارم كه به ساده ترين و سريع ترين روش ممكن تهيه ميشه.

Image result for ‫طرز تهيه خمير پيتزاي خانگي‬‎

مواد مورد نياز:

  1. آرد سفيد: ۳۵۰ گرم
  2. روغن مايع: ۲ تا ۳ قاشق چاي خوري
  3. مخمر فوري: ۲ قاشق مرباخوري
  4. شكر:۱ قاشق چايخوري
  5. آب يا شير گرم: يك تا يك و نيم پيمانه
  6. نمك: ۱ قاشق چاي خوري
  7. (اين مقدار مواد براي تهيه دو عدد پيتزا بزرگ مناسب است)

طرز تهيه خمير پيتزا

با   دورهمي همراه باشيد

قبل از شروع هر كاري، آرد را داخل يخچال قرار دهيد تا خنك شود. يك كاسه گود برداشته و آرد سرد، پودر خمير مايه فوري و نمك را با هم مخلوط كرده سپس روغن زيتون را به آن اضافه كنيد. براي اين كه بتوانيد مواد را راحت‌تر با دست مخلوط كنيد، يك ظرف آب يخ برداريد و پنجه‌هاي خود را خيس كرده و مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقيقه با هم مخلوط كنيد. از ورز دادن خمير در اين مرحله پرهيز كنيد. در ادامه آب را كم كم به خمير اضافه كرده و دوباره با نوك پنجه‌ها خمير را هم بزنيد سپس آن را از ظرف خارج كنيد. روي اپن يا ميز آشپزخانه يك سفره پهن كرده و خمير را روي آن قرار دهيد. خمير را به مدت ۳ تا ۴ دقيقه خوب ورز دهيد تا فرمي يكدست و نرم بگيرد سپس روي آن را با روغن زيتون، خوب چرب كنيد و داخل ظرف بزرگ، در جاي گرم قرار دهيد تا پف كند.

چند نكته ي مهم براي تهيه خمير پيتزاي خانگي :

توجه داشته باشيد كه اگه ميخوايد خمير تردي داشته باشين بهتره اون رو در يخچال بذاريد تا به آرامي ور بياد. اينطوري عمل ور اومدن كندتر انجام ميشه ولي خمير تردتر ميشه. اكثر رستورانها هم خمير پيتزا رو از شب قبل آماده ميكنن و در يخچال ميگذارن. شير هم باعث ترد تر شدن و مزه بهتره خمير ميشه. وقتي كه خواستيد خمير رو استفاده كنين، يكي دو دقيقه ورز بدين تا حجمش كم شود . اين خمير براي دو يا سه پيتزاي متوسط كافيه. توجه داشته باشين موقع پهن كردن، ضخامت كلفت ترين قسمت پيتزا بيشتر از دو سانتي متر نشه.

 

منبع : نمناك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.